zaterdag 15 februari 2014

Mijn 2 helpers

Van de week heb ik een speeltje gemaakt voor Tessa, dat heb ik gemaakt van fleecedekens
Maar Gizmo vind fleecedekens ook heel erg fijn, dus toen ik bezig was kwamen ze allebij bij me ^^





Tessa ging er zelfs mee vandoor :P maar uiteindelijk is het wel gelukt en dit is het resultaat:

Het touw is wel 2x langer dan Tessa zelf maar ze vind het in elk geval leuk :D
Ik zal proberen om uit te leggen hoe ik dit heb gemaakt
Eerst knip je 4 stroken stof uit, ik heb zelf eerst een gewone knoop gemaakt en nadat ik een stukje had haalde ik die uit en knoopte aan die kant ook even een stukje

je legt de stroken als een plus neer
 je maakt van de 2 stroken een soort s (zoals op de foto links)
 dan haal je de onderste strook over de eerste strook en dan onder de bovenste

en de bovenste doe je over de bovenste en onder de onderste

en dit trek je aan

en als het goed is krijg je dit









Dit herhaal je tot de gewenste lengte

Tessa vind de touw heel leuk :) en ze krijgt dit ook niet zomaar uitelkaar, wat ze overgens wel probeerd ^^




Gizmo was blij met de leftovers van de fleecedeken
van Tessa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten